Saturday, January 11, 2014

Испания'2013(Валенсия): 5. Zaragoza

28 май 2013
На гарата съм прекалено рано, отваря в 6:30 и аз зъзна на пейката отпред. Развиделява се. Влакът ми е в 6:50 и съм дошла по-рано, както се вижда ненужно. Следващият влак е този, с който съм дошла предния ден - Теруел лежи на линията Валенсия - Сарагоса. (6:50-9:20, 16.40 Euro)
В Сарагоса исках да използвам туристическата информация на гарата - така и не успях във Валенсия. Трябваше да изчакам малко, за да отворят, но момчето беше любезно и си заслужаваше чакането.
Районът на хотела ми напомня района около Халите в София, може би заради това, че е до Mercardo Central. Основната ми цел в Сарагоса отново са паметниците от Mudejar Architecture of Aragon.
San Pablo:






Отправям се към Aljaferia
И тук има палми, но не само.




Aljaferia: води се най-хубавата сграда, останала от арабите извън Андалусия и донякъде напомня Mezquita в Кордоба и Alhambra в Гранада.












Връщам се в центъра.









La Seo:




















Следващата ми цел е да се кача на кулата на Nuestra Señora del Pilar - както съм споменавала вече, не пропускам да се покатеря на всички налични кули. Тук малко се затрудних да намеря откъде се изкачва човек и се наложи да питам едно падре. Той пък засия, че може да е от помощ пък и на някоя заблудена невярна рабиня и ме упъти. Няма стъпала, а модерен асансьор с, ха сега де, как е lift attendant на български. Човекът ме остави да си снимам на воля.














Продължавам към другите mudejar паметници. Имам проблем с градовете с кръгов център и се лутам...

Iglesia parroquial de Santa María Magdalena:















Iglesia parroquial de San Miguel de los Navarros:




 Тук до фонтана бях седнала на една пейка и разучавах картата. Двама зевзеци дойдоха при мен. В началото беше забавно, но след 15 минути шегите започнаха да стават досадни и се въртяха все до това, как единият от тях ще се жени за мен. Уж се разделихме, но когато отидох след това до църквата, която издирвах на картата, когато те ме заговориха, те бяха там и ме чакаха...

Iglesia de San Gil Abad:











Сарагоса има какво да предложи на туриста. Не съм успяла да посетя всички забележителности. То това твърдение е валидно за цялото ми пътуване.

1 comment:

Childish said...

Hotel Hispania, single room 35 Euro

Post a Comment