Saturday, December 5, 2020

USA'2019: New York - Есен в Ню Йорк 3

 16.09.2019

Трудно се насилваме да станем и когато най-накрая го правим, вече сме изтървали бързите влакове.

Бронкс, или частта, в която сме ние, Wakefield, по светло не изглежда изобщо зле - двуетажни къщи от червени тухли.


На станцията на метрото заварваме двма негри - мъж и жена - да блъскат и псуват продавача на билети - бял, в метална клетка. Изчакваме, купуваме си седмични карти. Приготвили сме се да пътуваме час и половина до Манхатън. На Petham Park се качва друга бяла жена, 60+ години, оглежда се и сяда до мен. Заговаря ме, питайки откъде сме. Пътуването минава по-поносимо в разговор. Малко преди да слезе в Манхатън, за да се види с две нейни приятелки, тя ме попита все пак къде се намира България - беше запомнила името на страната през целия разговор. Препоръча ни в сряда да посетим зоологическата градина в Бронкс, защото тогава щяла да бъде безплатна.

Ние слизаме в Малката Италия. Празникът на San Gennaro е. Улицата с противипожарните стълби, Mulberry Street, която би трябвало да ни е известна от поне няколко филма, в момента е осеяна с будки и ресторантчета с италианска храна. Аз умирам от глад, но като току-що дошла от Европа, намирам за безумие да ям италианска пица за 14$.


Прекосяваме и Little China. Очите ми са все в храната и все не одобрявам бъдещето меню. Гладът отстъпва на любопитството в Columbus park, парк, пълен с китайци, толкова увлечени в хазартни игри - карти, маджонг (mahjong), че не ме отразяват, че ги снимам.








Oтправяме се към Financial District 








В City Hall Park опитваме традиционния хотдог и се отправяме по Бруклинския мост.



Туристите са много и ако искаш да направиш интересни снимки, трябва да си изобретателен.
Следва Wall Street,



Battery Park,



където зърваме отдалече Статуята на свободата


и си вземаме метрото към Бронкс.

Първият ни ден в Ню Йорк е зад гърба ни, пълен с гледки и впечатления.

В Бронкс напазаруваме пържено пиле от Kennedy's Fried Chicken, бира за мен от един от многото магазини около метрото и се прибираме в апартамента. Улиците са оживени, някои от семействата са в дворовете си. Глъчката е докъм 22ч. След това настава тишина. Ритъмът на работническия квартал.


No comments:

Post a Comment