Sunday, April 23, 2017

Mexico'2016: 17. Pueblos Indigenas

10.04.2016

San Juan Chamula

Защо пък е забранено да се правят снимки в тази църква?!!!
Досега съм видяла толкова много църкви и всички те малко или много са си приличали.
Но не и тази.
Все едно се връщам векове назад във времето. Ето така, за миг.
Подът е покрит с борови клонки. Покрай стените са наредени шкафове с икони и маси със свещи. Хората са на групички, палят свещи, залепени на пода с восък. Казват молитви. Жени с деца участват в някаква церемония. Възрастна жена нарежда нещо, държи детето и минава по цялото му тяло с яйца - 3 броя. Доколкото разбирам от гида се правят дарове - включително алкохола, който пробвахме по-рано.
Шаманите по цвета на кръвта на кръвта на болния диагностицират болестта и назначават лечение.
Някаква необичайна смесица от католицизъм и вярванията на това племе мая.
Забраната за използване на мобилни телефони обаче не се спазва от местното население. Момиче го прикрива с косата си, момче го ползва явно.
Иначе нас, чужденците, ни следят зорко. Въпреки това може да се рискува да се направи снимка - срещу глоба от 5000 песо. Въпросът е дали ще ти оставят снимката след като си платиш глобата.


 снимка: източник

Записала съм се за тур до индиански села. Платила съм предварително и няма отмятане, макар вече да не ми се ходи на организирани турове. Nomad е абсолютно против да обикалям сама, според него не е безопасно.
Потегляме с микробус, а насреща ни се стичат местни, главно жени, облечени в национални носии, отиват на пазар в Сан Кристобал.
Първа спирка - Aldama - в нещо като пазар за стоки, изработени от местното население, с което да ти демонстрират своите обичаи и поминък. Типичен туристически капан. Но не мога да отделя очи от жената, която ни посреща, намирам я неземно красива. Уви, опитите ми да я снимам са пълен провал. Снимането е разрешено, но аз се притеснявам. Демонстрация на тъкане, приготвяне на тортили.
Следва църквата в Сан Хуан Чамула. Можело да снимаме само в двора на църквата, не в самата църква, не се разрешава и в селото. Кипва ми. Аз за какво съм се записала на този тур. И тогава влизам в църквата...
Като малко утешение минаваме през гробището. Там щедро разрешават снимки.

Следва нощен преход до Оахака.










































Разходи:
тур индиански селища 300 $
обяд 120 $
съхраняване на багаж на автогарата - 100 $ за двамата
автобусни билети за Oaxaca - 726 $ p.p.

No comments:

Post a Comment