Thursday, July 3, 2014

Гватемала'2014: 15. Атитлан (under construction)

---
Отправяме се към езерото Атитлан, последната забележителност от Гватемала за мен. Пътуването е към своя край. Поне за мен. На nomad му остават 3 дни повече в Гватемала. Ползваме трансфер от Антигуа до Панахачел. Освен нас има 3 мацки. Младите са много красиви, особено едната. Паднала е мъгла и езерото не се вижда докато слизаме и мога само да предполагам колко е красиво. Океаните не ги видяхме, но поне на езера в Гватемала се нагледахме. Когато се разделяме със спътниците в Панахачел, красавицата ни обява, че е разбирала какво си говорим, защото е рускиня. А ние не млъкнахме - бях спокойна, че може да си говорим необезпокоявано. Чувствам се леко засрамена.
Настаняваме се в хотела, препоръчан от Kyuubi. Собствениците са много приятни индианци, жените са облечени традиционно, но не смея да ги снимам. Дъждът спира и отиваме на разходка. Езерото наистина е много красиво. Вижда се, че се опитват да "облагородят" около него, но има какво да се желае относно чистотата. По принцип има турове с посещение на 3 села, както ги рекламират, но ние сме пристигнали по-късно и не може да се включим. Затова търсим начин да посетим поне едно от селищата. Отиваме на кея. Първата лодка потегля за Сантяго Атитлан и това решава избора. Още повече, че е четвъртък, а в четвъртък има пазар. Най-накрая ще видя пазар в Гватемала. Кеят на Сантяго Атитлан е едно от най-мръсните места, на които съм била. Само се моля да не цопна във водата. Но пазарът ми изпълва душата. Нищо особено, но .. много цветове, хора. Идеално място за папараци и аз се развихрям. По-интересни са ми мъжете с 3/4 панталони на райе и препаска от плат, риза и широкопола шапка. Има и много деца. Три от тях се приближават да ми предложат снимка срещу кецал/дете, но едното се оказва измамник - изчезва, след като си получава парите. Любимата ми снимка от Гватемала - на четирима от чичковците с гащите - е срещу заплащане, но и двете страни сме доволни от сделката. На връщане пак ни вали в лодката. Официално, дъждовният сезон още не е започнал, но вали почти всеки ден/всяка нощ откакто сме се върнали от Ел Мирадор.
---





No comments:

Post a Comment