Wednesday, September 11, 2013

Грузия+Армения'2013: 10.До Телави

В Телави ме привлече не виното, а два евентуални обекти на световното наследство на ЮНЕСКО. За да стигна до там, първо трябваше да намеря автогара Ортачала. (Взех маршрутка 108 от Марджанишвили; после видях, че е Ортачала е много близо до станцията Исани на метрото; овен това маршрутката минава покрай Исани и може да се спре там) Според пътеводителя пътуването до Телави отнема 2 часа без четвърт, но на практика ни трябеаха 2 часа и половина да стигнем до там. Маршрутката спираше много често, пътниците постоянно се сменяха. Не бях тръгнала в ранни зори, а последната маршрутка от Телави за Тбилиси е в 6ч. Затова се реших да опитам с такси. Цената е приемлива. Шофьорът е носталгичен към социализма. Тогава имало работа, а сега.. Идвал в България на екскурзия от завода, в който работил. Предлага ми грозде. Както обикновено не можеш да откажеш на грузинец. Това, че не са ти измити ръцете или гроздето, не са причина. После ми предлага хачапури. Жена му го е правила. Притеснявам се, че ми предлага яденето си за целия ден. Успявам да отклоня хачапурито с предлога, че не ям месо. Съжалявам, че не посетих някой от манастирите около Телави - има три.
Малко снимки:
Катедралата Алаверди:




Греми:



Телави:
800-годишно дърво в Телави:
Батонистсикхе:







 Главната улица в Телави:


 Старият град в Телави:
Номерът на колата е залепен с тиксо:


 Накоя баба Яга, ако си е изгубила метлата, може да си купи нова:
 Тоалетната на автогарата, откъдето тръгват маршрутките за Тбилиси (вижте обозначенията):

No comments:

Post a Comment